Floria 2010...

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Dah lama nak update pasal FLORIA 2010 ni. Tapi disebabkan laptop menghadapi masalah kesihatan, jadi terpaksa ditangguhkan. FLORIA kali ini saya datang pada hari pertama ia dirasmikan. Memang bunga-bunga kat situ masih fresh. Tapi tak sempat nak repeat. Jadi saksikan lah sedikit sebanyak hasil yang tidak seberapa ini.

Aperture Priority (Av)
Shutter : 1/320s
Aperture : f/8
ISO : 100


Aperture Priority (Av)
Shutter : 1/80s
Aperture : f/8
ISO : 100

Aperture Priority (Av)
Shutter : 1/250s
Aperture : f/8
ISO : 100

Bunga ni first time saya nampak. Rupa dia lebih kurang macam lebihan asah pensel. Unik sekali.

Aperture Priority (Av)
Shutter : 1/500s
Aperture : f/5.6
ISO : 100

Aperture Priority (Av)
Shutter : 1/125s
Aperture : f/4.5
ISO : 100

Pokok bunga 3 bulan ni favourite flower saya sebab colour dia cantik sangat.

Aperture Priority (Av)
Shutter : 1/1600s
Aperture : f/5
ISO : 100

Saya gemarkan close-up bunga yang ada titisan-titisan air. Nampak gambar tu lebih hidup.


Aperture Priority (Av)
Shutter : 1/160s
Aperture : f/5.6
ISO : 100

Aperture Priority (Av)
Shutter : 1/320s
Aperture : f/5.6
ISO : 100

Aperture Priority (Av)
Shutter : 1/30s
Aperture : f/5.6
ISO : 100

Apa beza bunga ros dengan bunga mawar?
saya sendiri pun tak tau

Aperture Priority (Av)
Shutter : 1/800s
Aperture : f/4.5
ISO : 100

Bunga ni memang nampak agak menggelikan. tak tau la kenapa.

Shooting kali ini tidak begitu serius. Setting camera yang biasa-biasa. Hanya menggunakan kit lens sahaja. Setting aperture saya lebih gunakan f8 kerana dengan keadaan lighting yang normal dan pergerakan kecil, f/8 mampu mendapatkan imej yang sharp, tetapi bergantung pada keadaan juga la. Dalam keadaan cuaca yang agak panas hari tu, saya malas nak banyak setting, just guna f/8 sudah memadai.

Jadi jumpa lagi di FLORIA akan datang...
Terima kasih kerana sudi singgah...

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...